Drama masihkah ada kasih - Sinopsis


Drama masihkah ada kasih episode 1 - Drama full episode tonton online sinopsis download.

DRAMA : MASIHKAH ADA KASIH
Episod : 40 episod
Siaran : TV1
Pelakon : Shera Aiyob (Manisah) dan Fikhree Bakar (Firdaus). Turut berlakon dalam drama ini ialah Karl Shafeq, Raissuddin Hamzah, Tunku Hanis, Reen Rahim, Sura Sojangi dan Zalfie Roul.

SINOPSIS DRAMA MASIHKAH ADA KASIH


Drama masihkah ada kasih - Cerita ini bukan hanya bersandarkan kepada jalan cerita berbeza, tetapi kekuatan drama bersiri ini turut mempertaruhkan elemen kekeluargan dan keagamaan. Mengetengahkan kisah kehidupan pasangan muda, Manisah dan Firdaus yang terpaksa berdepan dengan pergolakan rumah tangga.

Firdaus mengahwini Manisah bukan kerana cinta, tetapi kerana ingin membuktikan dia mampu merampas Manisah daripada kawan baiknya, Johan.

Saat cinta Johan kepada Manisah bermula, Firdaus juga berasakan dia turut menyukai Manisah. Manisah pula memang jatuh cinta pandang pertama kepada Firdaus.

Firdaus sentiasa mencemburui Johan yang menempa banyak kejayaan dalam usia muda. Dalam usia 26 tahun, dia berjaya mengembangkan empayar perniagaan peninggalan bapanya sehingga ke Amerika.

Sedangkan Firdaus masih hidup terumbang-ambing dengan berfoya-foya tanpa arah tujuan. Bapanya, Datuk Mohsein selalu mencabar Firdaus, jika dia boleh melakukan seperti apa yang dilakukan Johan, syarikat perniagaan bapanya akan menjadi miliknya sepenuh­nya. Datuk Mohsein selalu memuji Johan di depannya membuatkan Firdaus sakit hati.

Manisah, setiausaha Johan seorang gadis kampung yang sederhana dan berbudi bahasa. Keperibadian Manisah memikat Johan. Melihat kemesraan Johan dengan Manisah, Firdaus terfikir untuk memiliki gadis itu. - SINOPSIS DRAMA MASIHKAH ADA KASIH

Manisah menerima cinta palsu Firdaus dan kedua-duanya berkahwin. Johan pula berhijrah ke New York dan berkahwin dengan wanita Inggeris. Namun Firdaus mempergunakan Manisah untuk memenuhi impiannya dalam perniagaan.

Demi menyahut cabaran Datuk Mohsein, Firdaus melakukan apa sahaja termasuk menggadaikan maruah isteri untuk mendapatkan kontrak berjuta ringgit.

Namun Manisah tidak tahan terus terseksa. Tidak sanggup bergelumang dosa angkara kerakusan Firdaus memburu keuntungan, Manisah menuntut cerai.

Firdaus menceraikan Manisah kerana merasakan Manisah bukan lagi sandaran terbaik untuk memancing peluang. Manisah sudah pandai memberontak dan melawan, malah mengugut Firdaus untuk mengadukan perbuatannya kepada Datuk Mohsein.

Firdaus menceraikannya dalam keadaan marah. Manisah terpaksa kehilangan anaknya, Syafiq apabila Firdaus melarikan Syafiq dan menyembunyikannya.

SEARCH TERM :
- sinopsis masihkah ada kasih
- drama masihkah ada kasih
- masihkah ada kasih sinopsis
- tonton online drama
- masihkah ada kasih full episode
- tonton masihkah ada kasih online



Most View Article This Month !